|
В тази стая са събрани игри предназначени за овладяване работата с цифровия блок на клавиатурата. Те развиват абстрактно-логическото мислене, запознават потребителя с графичния образ на цифрите от 1 до 9 и с наименованията им. Развиват умението за броене, формират количествени представи и представи за последователност и наредба. Подпомагат разбирането и усвояването на понятията за по-голямо и по-малко.
Тук са включени игрите
"Цифри" и
"Сравнения".
ЦИФРИ
|
|
Играта "Цифри" се състои от три нива и е предназначена за овладяване работата с цифровия блок от клавиатурата. Основната задача, която се поставя в различните нива е въвеждане на цифрата съответстваща на броя на определени обекти разположени върху екрана.
При първо ниво на екрана се зареждат произволен брой (между 1 и 9) еднакви картинки, като целта е потребителят да въведе от клавиатурата цифрата съответстваща на този брой. При второ ниво на екрана се изобразяват произволен брой (между 1 и 9) различни картинки. Целта е потребителят да въведе цифрата съответстваща на броя на всички картинки. При трето ниво на екрана се изобразяват произволен брой (между 1 и 9) картинки, някои, от които може да се повтарят. Целта е потребителят да въведе цифрата съответстваща на броя на точно определена картинка, чието наименование чува.
Играта запознава потребителя с графичния образ на цифрите от 1 до 9 и съответстващите им наименования, развива абстрактно-логическото мислене, умението за броене, формира количествени представи.
|
СРАВНЕНИЯ
|
|
Играта "Сравнения" е предназначена за формиране на количествените представи и по-конкретно за разбиране и усвояване на понятията по-голямо и по-малко, освен това с нея се затвърдяват уменията за работа с цифровия блок на клавиатурата. Задачата, която се поставя е сравняването на две произволно избрани цифри от 1 до 9. Всяка от тях се онагледява на екрана количествено със съответстващият й брой обекти разположени вертикално един над друг. Това онагледяване помага на потребителя да свърже цифрата с количеството, което тя обозначава. При изобразяването на обектите на екрана се чуват наименованията на съответните цифри и въпросът, например "Кое е по-голямо 5 или 2?". Изборът на цифрите, които се сравняват, както и на въпроса "по-голямо" или "по-малко" става по случаен начин. Целта е потребителят да въведе правилната цифра от клавиатурата. При въвеждане на отговор, въведената цифра се изписва на екрана и се чува наименованието й. Това помага на потребителя да свърже графичния образ на цифрата с наименованието и количеството, което тя обозначава.
Играта дава възможност за индивидуални настройки на цвета на фона, характеристиките на шрифта и цвета, с които се изписват цифрите и интервала, в който да се менят сравняваните цифри (например, ако се определи интервал от 2 до 5 при поставянето на задачите ще се сравняват само цифрите между 2 и 5 включително, т.е. 2, 3, 4 и 5).
Играта запознава потребителя с графичния образ на цифрите от 1 до 9 и съответстващите им наименования, развива абстрактно-логическото мислене, умението за броене, формира количествени представи и представи за последователност и наредба.
|
|