Лого Къща на игрите

ОБРАЗОВАТЕЛЕН СОФТУЕР
ЗА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ НУЖДИ

Начало Екип Софтуер Обучение Публикации
Текстова версия на сайта Английски език

СТАЯТА НА ГОСПОЖА КНИЖКОВА

СТАЯТА НА ГОСПОДИН МИШОК     СТАЯТА НА ГОСПОДИН СМЕТАЛКО     СТАЯТА НА ГОСПОДИН МОЛИВКО

Стаята на госпожа Книжкова

В тази стая са събрани игри предназначени за овладяване работата с мишката и клавиатурата, като се отделя специално внимание на овладяване работата с блока с буквите от клавиатурата. Основните образователни задачи по отношение на практическата работа са намирането и запомнянето на позицията на клавишите с букви от клавиатурата. Освен това се представя и запомня графичният образ на буквите, като едновременно с това се осъществява връзка му буквата и съответстващият й звук (връзката графема - фонема). Тези знания и умения се надграждат като се усвоява строежа на думите и граматически правилният строеж на изречението с помощта на игрите за въвеждане дума от клавиатурата и конструирането на изречение по зададени думи.
Посредством тази група игри се осъществява развитие на фонемния гнозис, абстрактно логическото мислене, способностите за анализ и синтез.
Тук са включени игрите "Думички", "Букви", "Думи" и "Описание".


ДУМИЧКИ

Първо ниво на играта Думички Второ ниво на играта Думички Трето ниво на играта Думички

Играта "Думички" е предназначена за усвояване и затвърдяване уменията за работа с мишката и по-конкретно щракване с бутон на мишката и влачене на обект при постоянно натиснат бутон на мишката. Работи се с две множества – от картинки надписи с техните наименования. За работа с играта се изисква читателна грамотност. Потребителят се запознава с графичният образ на думата. Развива се абстрактно-логическото мислене и способностите за съпоставяне на обекти и намиране на съответствия.
Играта се състои от три нива, при които потребителят трябва да открие съответствието между картинките и думите заредени на екрана. При първо ниво на екрана се зареждат няколко картинки и една дума съответстваща на някоя от картинките. Целта е потребителят да открие и посочи тази картинка. При второ ниво потребителят е поставен в обратната ситуация – на екрана е заредена една картинка и няколко думи една, от които съответства на картинката. Целта е те да се свържат. При трето ниво на екрана се зареждат няколко картинки и същият брой думи, съответстващи на картинките – като целта е да бъдат свързани чрез влачене с помощта на мишката.
Играта има възможност за индивидуални настройки на броя на обектите, който да се зарежда на екрана.

БУКВИ

Първо ниво на играта Букви Второ ниво на играта Букви Трето ниво на играта Букви Четвърто ниво на играта Букви

Играта "Букви" се състои от четири нива и е предназначена за овладяване работата с блока със символите от клавиатурата и по-специално намирането и запомнянето на позицията на всяка от буквите. Основната дейност, която се извършва е въвеждане на първата буква от наименованието на даден обект. Условието се чува при зареждането на комбинацията и може да се прослуша повторно чрез щракване върху въпросителната разположена в горния десен ъгъл на екрана.
Информацията, с която се разполага в различните нива е различна. При първо ниво на екрана се зарежда картинка, а над нея се изписва наименованието й. При второ ниво на екрана се изобразява само картинка. При трето ниво на екрана се зарежда сянка на обект. А при последното ниво в центъра на екрана се изобразява въпросителна и се чува думата чиято първа буква трябва да бъде въведена.
Играта развива абстрактно логическото мислене, анализ и синтез. Потребителят се запознава с графичния образ на буквите и съответстващите им звуци и се усвоява връзката между тях.

ДУМИ

Първо ниво на играта Думи Второ ниво на играта Думи Трето ниво на играта Думи

Играта "Думи" се състои от три нива и е предназначена за овладяване работата с блока със символите от клавиатурата. Основната задача, която се поставя в различните нива е попълването на липсваща буква в дадена дума, като тя може да бъде на различни позиции в думата.
При първо ниво на играта липсва първата буква на думата, при второ ниво - последната буква на думата, а при трето ниво - средна буква от думата (произволна буква от думата различна от първата и последната). И при трите нива освен думата с липсваща в нея буква, на екрана се зарежда и контура на обект чието наименование е изписано. При правилно довършване на думата на потребителят се предоставя възможност да оцвети обекта.

ОПИСАНИЕ

Въвеждане на изречение при играта Описание Вярно въведено изречение при играта Описание Грешно въведено изречение при играта Описание Смяна на картинката и нивото при играта Описание

Играта "Описание" е предназначена за усвояване работата със символния блок от клавиатурата. Освен това тя развива знанията и умения за конструиране на граматически правилни изречения по предварително зададени думи.
При стартиране на играта се изисква въвеждането на потребителско име, това дава възможност за запазване на резултатите от играта - кога е започнала и приключила работата, вярно и грешно въведени изречения.
Работният екран на играта изобразява картинка и няколко думи. Част от думите съответстват на картинката. Целта е потребителят да изключи ненужните думи, а с останалите да конструира граматически правилно (започващо с главна буква и завършващо с точка) изречение, и да го въведе от клавиатурата. Играта дава възможност да се сменя картинката, по която се съставят изреченията, както и да се променя нивото на сложност (съставяне на прости изречения - само от подлог и сказуемо или съставянето на по-сложни изречения с участието и на други части на речта).


СТАЯТА НА ГОСПОДИН МИШОК     СТАЯТА НА ГОСПОДИН СМЕТАЛКО     СТАЯТА НА ГОСПОДИН МОЛИВКО

Начало     Екип     Софтуер     Обучение     Публикации