|
В тази стая са събрани игри предназначени за овладяване работата с мишката и клавиатурата, като се отделя специално внимание на овладяване работата с блока с буквите от клавиатурата. Основните образователни задачи по отношение на практическата работа са намирането и запомнянето на позицията на клавишите с букви от клавиатурата. Освен това се представя и запомня графичният образ на буквите, като едновременно с това се осъществява връзка му буквата и съответстващият й звук (връзката графема - фонема). Тези знания и умения се надграждат като се усвоява строежа на думите и граматически правилният строеж на изречението с помощта на игрите за въвеждане дума от клавиатурата и конструирането на изречение по зададени думи.
Посредством тази група игри се осъществява развитие на фонемния гнозис, абстрактно логическото мислене, способностите за анализ и синтез.
Тук са включени игрите
"Думички",
"Букви",
"Думи" и
"Описание".
ДУМИЧКИ
|
|
Играта "Думички" е предназначена за усвояване и затвърдяване уменията за работа с мишката и по-конкретно щракване с бутон на мишката и влачене на обект при постоянно натиснат бутон на мишката. Работи се с две множества – от картинки надписи с техните наименования. За работа с играта се изисква читателна грамотност. Потребителят се запознава с графичният образ на думата. Развива се абстрактно-логическото мислене и способностите за съпоставяне на обекти и намиране на съответствия.
Играта се състои от три нива, при които потребителят трябва да открие съответствието между картинките и думите заредени на екрана. При първо ниво на екрана се зареждат няколко картинки и една дума съответстваща на някоя от картинките. Целта е потребителят да открие и посочи тази картинка. При второ ниво потребителят е поставен в обратната ситуация – на екрана е заредена една картинка и няколко думи една, от които съответства на картинката. Целта е те да се свържат. При трето ниво на екрана се зареждат няколко картинки и същият брой думи, съответстващи на картинките – като целта е да бъдат свързани чрез влачене с помощта на мишката.
Играта има възможност за индивидуални настройки на броя на обектите, който да се зарежда на екрана.
|
БУКВИ
|
|
Играта "Букви" се състои от четири нива и е предназначена за овладяване работата с блока със символите от клавиатурата и по-специално намирането и запомнянето на позицията на всяка от буквите. Основната дейност, която се извършва е въвеждане на първата буква от наименованието на даден обект. Условието се чува при зареждането на комбинацията и може да се прослуша повторно чрез щракване върху въпросителната разположена в горния десен ъгъл на екрана.
Информацията, с която се разполага в различните нива е различна. При първо ниво на екрана се зарежда картинка, а над нея се изписва наименованието й. При второ ниво на екрана се изобразява само картинка. При трето ниво на екрана се зарежда сянка на обект. А при последното ниво в центъра на екрана се изобразява въпросителна и се чува думата чиято първа буква трябва да бъде въведена.
Играта развива абстрактно логическото мислене, анализ и синтез. Потребителят се запознава с графичния образ на буквите и съответстващите им звуци и се усвоява връзката между тях.
|
ДУМИ
|
|
Играта "Думи" се състои от три нива и е предназначена за овладяване работата с блока със символите от клавиатурата. Основната задача, която се поставя в различните нива е попълването на липсваща буква в дадена дума, като тя може да бъде на различни позиции в думата.
При първо ниво на играта липсва първата буква на думата, при второ ниво - последната буква на думата, а при трето ниво - средна буква от думата (произволна буква от думата различна от първата и последната). И при трите нива освен думата с липсваща в нея буква, на екрана се зарежда и контура на обект чието наименование е изписано. При правилно довършване на думата на потребителят се предоставя възможност да оцвети обекта.
|
ОПИСАНИЕ
|
|
Играта "Описание" е предназначена за усвояване работата със символния блок от клавиатурата. Освен това тя развива знанията и умения за конструиране на граматически правилни изречения по предварително зададени думи.
При стартиране на играта се изисква въвеждането на потребителско име, това дава възможност за запазване на резултатите от играта - кога е започнала и приключила работата, вярно и грешно въведени изречения.
Работният екран на играта изобразява картинка и няколко думи. Част от думите съответстват на картинката. Целта е потребителят да изключи ненужните думи, а с останалите да конструира граматически правилно (започващо с главна буква и завършващо с точка) изречение, и да го въведе от клавиатурата. Играта дава възможност да се сменя картинката, по която се съставят изреченията, както и да се променя нивото на сложност (съставяне на прости изречения - само от подлог и сказуемо или съставянето на по-сложни изречения с участието и на други части на речта).
|
|