Лого Къща на игрите

ОБРАЗОВАТЕЛЕН СОФТУЕР
ЗА ДЕЦА СЪС СПЕЦИАЛНИ НУЖДИ

Начало Екип Софтуер Обучение Публикации
Текстова версия на сайта Английски език

ОБУЧЕНИЕ СЪС СРЕДАТА


При практическото приложение на софтуерния пакет "Къща на игрите" най-общо се следва следната схема на работа с отделните програми. Тази последователност има по-скоро препоръчителен, отколкото задължителен характер, тъй като обучението зависи изцяло от индивидуалните особености на детето, степента на заболяването, наличието на предишен опит при работа с компютър, дали се работи с група от няколко деца или индивидуално. Всички тези фактори са определящи при обучението и в зависимост от тях може да се наложи изключването на някои от програмите в схемата или промяна на последователността им.

ПРОГРАМА
ВЪЗРАСТОВА ГРУПА
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ
НА РАБОТА
ОБРАЗОВАТЕЛЕН АСПЕКТ
ПСИХОЛОГИЧЕH АСПЕКТ
Силуети

Силуети
На 4 години До овладяване свободното движение с мишка, но не повече от 3 месеца Свободно движение с мишка, разпознаване на картинни изображения Съпоставяне между обект и сянка, развиване на вниманието във всичките му компоненти
Сенки

Сенки
На 4 години 1. До овладяване на еднократно щракване с бутон
2. До овладяване влаченето при натиснат бутон, но не повече от 6 месеца
Възможност за извършване на елементарна логическа операция Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез
Звуци

Звуци
На 4,5 години 1. До овладяване еднократно щракване с бутон
2. До овладяване влаченето при натиснат бутон, но не повече от 6 месеца
Възможност за извършване на елементарна логическа операция Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез, развитие на фонемния гнозис
Думички

Думички
Над 5 години 1. До овладяване на еднократно щракване с бутон
2. До овладяване на влачене при натиснат бутон, но не повече от 6 месеца
Възможност за извършване на логическа операция Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез, развитие на фонемния гнозис, запознаване с графичния образ на думата
Букви

Букви
Над 6 години 1. До овладяване позициите на буквите от клавиатурата
2. До запомняне на буквите и графичният им образ
Откриване и запомняне позициите на буквите от клавиатурата. Запознаване с графичният образ на буквите Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез, развитие на фонемния гнозис, запознаване с графичния образ на буквите
Думи

Думи
Над 7 години 1. До овладяване позициите на буквите от клавиатурата
2. До овладяване на правописа на думите
Откриване и запомняне позициите на буквите от клавиатурата. Запознаване с графичният образ на буквите и строежа на думите Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез, развитие на фонемния гнозис, запознаване с графичния образ на думата
Описание

Описание
Над 7 години До овладяване граматическият строеж на изречението Построяване на граматически правилни изречения Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез, развитие на фонемния гнозис, запознаване с граматическите правила за построяване на изречения
Балони

Балони
Над 7 години До овладяване граматическият строеж на изречението Построяване на граматически правилни изречения Развитие на абстрактно логическото мислене, анализ, синтез, развитие на фонемния гнозис, запознаване с граматическите правила за построяване на изречения
Цифри

Цифри
Над 6 години 1. До овладяване позициите на цифрите от клавиатурата
2. До усвояване на умения за броене
Усвояване на работата с цифровия блок от клавиатурата Развитие на абстрактно логическо мислене, формиране на количествени представи и представи за последователност и наредба
Сравнения
(Кое е по?)

Кое е по?
Над 6 години 1. До овладяване позициите на цифрите от клавиатурата
2. До усвояване на умения за броене и наредба на числата
Усвояване на работата с цифровия блок от клавиатурата, извършване на логически операции Развитие на абстрактно логическо мислене, формиране на количествени представи и представи за последователност и наредба, формиране на понятията за по-голямо и по-малко
Цветове

Цветове
На 5, 6 години До овладяване на цветовете и техните имена Овладяване на цветовете и техните имена. Отработване на свободното движение с мишката и щракване с бутон на мишката. Развитие на абстрактно логическо мислене, формиране на цветови представи и съответствия между цветовете и наименованията им
Оцвети

Оцвети
На 4, 5 години До овладяване работата с инструментите за оцветяване и придобиване на умения за съставяне на цветове Работа с инструменти. Оцветяване по модел. Съставяне на цветове Развитие на абстрактно логическо мислене, формиране на цветови представи, оцветяване по модел - избор на подходящи цветове и нюанси, съставяне на нови цветове различни от готовата палитра.

При компютърното обучение на деца с церебрална парализа към СБДРЛДЦП работата с пакета "Къща на игрите" се съчетава и допълва с някои игри от пакета "ToolKid" предназначен за компютърно обучение от 1 - 4 клас в масово училище. От него най-често използваните игри са: "Карлсон", "Котенце", "Силует" (за отработване свободно движение на мишката), "Баница", "Звуци" (за отработване движението щракване с бутон на мишката), "Коледа", "Пролет" (за отработване движението влачене на обект от екрана при постоянно натиснат бутон на мишката), "Ядливко" (за овладяване работата с клавишите за навигация - стрелките, от клавиатурата), "Жаби" (наредба на числата), "Конвейр", "Облаци", "Ребус" (работа с клавишите с букви от клавиатурата, четене и писане), "Симетрия", "Оцвети", "Мерлин" (рисуване, оцветяване, построяване на обекти).

Начало     Екип     Софтуер     Обучение     Публикации